Suche Defekten Trabant 1.1 Universal

  • Besten Trabant Freunde,


    Es tut mir leid, wenn ich fallen diese nicht falsch, ich habe eine Frage. Ich komme aus den Niederlanden und mein Deutsch ist nicht sehr gut, kann niemals gut lernen. Aber hat jemand zufällig einen Trabant 1.1 Universal-Stand in der Scheune, vorzugsweise mit einem defekten Motor, oder kennt jemand einen anderen, auf Abriss stehen? Wir sind immer noch auf der Suche nach einem für ein spezielles Projekt zu sagen, aber unser Budget ist sehr begrenzt und leider müssen wir mit dem Sparsam beginnen.


    Danke schön,


    Renier von Projekt E-Trabant

  • Auf marktplaats.nl steht ja so ein kombi 1.1. Mit ein sehr kleines budget läßt sich aber wenig tuhn. Da gibt es nichts für 100 euro oder so. Anbei ein link. Vielleicht schaffst du es den für 500-700 zu haben. Weniger wird auch in NL nicht möglich sein. Insgesamt sind nur 46 stück 1.1 hier zugelassen.


    http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m829872639-trabant-1-1-u-stationwagon.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

  • Einen Vorserien-1.1 könnte ich für kleines Geld vermitteln, allerdings eine Limousine.
    Ich ahne aber nichts Gutes, "Projekt" und " Budget ist sehr begrenzt" geht vermutlich schief. ;)

  • Oder beschreibe uns doch erstmal dein oder euer Projekt!
    Vielleicht kann ich helfen, jedoch möchte ich mehr Wissen


    Der Link von TrabiTim auch aus Eindhoven gegeben ist richtig.
    E-Trabant ist ein Projekt ändern Trabant 1.1 in einem modernen elektrisch Fahrzeug.
    Dafür sind wir für einen Trabant 1.1 Universal-suchen.



    Eigentlich gehören Suchanfragen in die Börse - aber ich will's in dem Falle nicht löschen.


    Wende Dich doch bitte am besten an unsere niederländischen User:


    Hollander
    TrabiTim


    Vielen Dank dafür.


    Einen Vorserien-1.1 könnte ich für kleines Geld vermitteln, allerdings eine Limousine.
    Ich ahne aber nichts Gutes, "Projekt" und " Budget ist sehr begrenzt" geht vermutlich schief. ;)


    Ein bisschen negativ, aber wir haben nur gerade so begann das kleine Budget ist rein, um das Projekt in Gang zu bringen. Alle Arbeiten und Elektronik werden selbst gemacht, wir als Profis im der Mannschaft, oder zumindest die Hilfe.

  • Soll ich dolmetschen für dich? NL: Zal ik vertalen voor je?


    Was ist dein budget? Was erwartest du genau? NL: Wat is je budget? Wat verwacht je precies?


    Warum muss es ein 1.1 sein, für elektro umbau könnte ein 601 doch auch reichen? NL: Waarom moet het persé een 1.1 zijn, voor ombouw naar elektro kan een 601 ook voldoende zijn.

  • Soll ich dolmetschen für dich? NL: Zal ik vertalen voor je?


    Was ist dein budget? Was erwartest du genau? NL: Wat is je budget? Wat verwacht je precies?


    Warum muss es ein 1.1 sein, für elektro umbau könnte ein 601 doch auch reichen? NL: Waarom moet het persé een 1.1 zijn, voor ombouw naar elektro kan een 601 ook voldoende zijn.


    Dank je wel voor het vertalen, Tim! Je woont ook heel dicht in de buurt bij mij blijkbaar.


    Budget voor aanschaf van de Trabi is maximaal 1000 euro maar denk eerder aan 800 of minder, wat er overblijft voor de rest is heel mooi meegenomen. Aangezien er nog meer aangeschaft moeten worden natuurlijk (het gene wat we nog niet hebben dan tenminste)!


    Ik heb van Mel gehoord dat ik beter een lopende kan kopen omdat dit makkelijker is aangezien je die eerst normaal hier kan laten keuren alvorens je hem later om laat keuren wat je daarbij dan weer een hoop gedoe zou kunnen besparen. Al waren we in eerste stantie uit naar een Trabant met kapotte motor of zelfs zonder motor (van de sloop of hoe dan ook), en dit is misschien alsnog het beste want als we alles gewoon netjes doen zal ie alsnog omgekeurdmoeten kunnen worden denk ik gewoon.


    Zo verwacht ik zeer weinig, en ben ik ook niet schuw voor wat roest wat eventueel laswerk met zich mee brengt, mochten we hier op kunnen besparen, dan heb ik toch weer mooi de mogelijkheid om een Trabi te redden! Of zo zie ik het tenminste. Het liefste strip ik vantevoren toch heel de Trabant om hem een anti-roest behandeling te geven en eventueel geheel opnieuw in de lak te zetten.


    Een 601 kan voldoende zijn voor een ombouw, maar aangezien al het werk en de investering die erin gedaan worden uiteindelijk (ik schat het in op zo'n 5.000 tot 10.000 euro, zonder het werk te rekenen) ga ik liever voor een 1.1 aangezien deze modernere ophanging hebben en steviger gebouwd zijn dan de 601, over het algemeen een betere basis plus nog wat dingetjes die verbeterd zijn in de 1.1 ten opzichte van de 601 al hou ik ook enorm van de 601.


    Nogmaals bedankt voor het vertalen en de mods ook bedankt voor het toestaan hiervan.

  • TrabiTim: Na dann leg mal los :D bin gespannt.

    Gruß in die Runde 8)
    Tobi




    < 1.6er Tramp und Lada 1200s>

  • Mel... ok.


    Vergis je niet, de 1.1 hebben vaak een vele slechtere basis en kritieke punten! Kijk eens naar de 1.1 kombi op marktplaats. Die heb je voor 800 wel. Als je verder nog hulp nodig hebt dan stuur me maar een PN. Dan kijk ik wat ik kan doen.


    Deutsch: verkenne dich nicht das ein 1.1 oft eine schlechtere basis hatt und viele kritische punkte! Schaue dir den 1.1 kombi von marktplaats mal an. Die gibt es für 800. Wenn du weiter noch hilfe brauchst dan schicke mir bitte ein PN. Dan kucke ich was ich machen kann.

  • Ik bedoelde meer basis als in hoe het in elkaar steekt en hoe ze het gemaakt hebben in de fabriek, de ophanging bijvoorbeeld, inplaats van de staat hiervan. Ik weet dat de 1.1's die er nog over zijn vaak in veel minder goede staat zijn omdat ze over het algemeen meer verwaarloosd zijn, erg jammer maar goed er valt weinig aan te doen.. tenminste, met een lasapparaat kun je misschien wel een hele hoop doen voor een individueel geval denk ik toch zo (waar ik werk lassen we zeer regelmatig nieuwe platen in auto's en zo heeft een van de auto's van de baas ook een hele nieuwe bodem)!


    Ik was ook meer op zoek naar wat mensen verder nog aan te bieden hebben aan 1.1 Universals.


    Misschien was mijn vorige post wel wat veel om even te vertalen trouwens.. snap ik wel, helaas is mijn Duits verschrikkelijk slecht omdat ik het nooit echt geleerd heb.

  • Genau ;) Und weil ich nur das handy im moment habe ist es schwierig solche große beiträge zu übersetzen. Im großen geht es darum das Reinier hofft das jemanden aus den forum einen günstigen 1.1er kombi anbieten kann. Viel rost ist kein problem. Er denkt ein 1.1er ist moderner von der konstruktion her und besser gebaut. Habe erklärt das dies nicht der fall ist sondern das es viele typische 1.1 schwächen gibt. Desweiteren habe ich als rat gegeben er sollte sich ein 1.1 kombi von marktplaats.nl ansehen. Die gibt es für 800 schon. Das ist am besten weil ein transport nach der Niederlande ja auch einiges kostet. Günstiger wird es nicht.

  • Tim, transport is geen probleem omdat we thuis een lease auto hebben waar de diesel voor betaald word door de werkgever, een oplegger regelen moet ook geen probleem zijn. Dit maakt juist Duitse auto's interessant, mocht ik hier goedkoop aan kunnen komen, er blijft zo meer geld over om een rijdend 'prototype' te maken, meer ruimte. Maar het aanbod op Marktplaats is vrij interessant, het is ook niet heel ver weg, vooral niet vergelen met Oost-Duitsland, ik heb de beste man ook al eens opgebeld gehad en het lijkt me wel een zeer geschikt exemplaar (al is het alsnog eerst zien en dan pas geloven natuurlijk).

  • renier...guck mal hier...evtl was für dich?


    http://kleinanzeigen.ebay.de/a…7196146-223-222?ref=myads


    Gruß Frösi

    Die Frösi... war das nicht ne Kinder- bzw Jugendzeitschift in der DDR mit lustigen Bastelbögen drin?? :top:
    Anklam 2016: 3.Platz in der Kategorie "Trabant Original Baujahr 79-84"
    und 4. Platz "Trabant 1.1 original"
    stirnfett.de